Mica girafă - acasă, în savană

„Toate dobitoacele, toate târâtoarele, toate păsările, tot ce se mișcă pe pământ, după soiurile lor, au ieșit din corabie.” (Geneza 8:19) Și în toată această mare mulțime de animale, iată!, poți să zărești de departe, nu?, cuplul de girafe - o femelă și un mascul. Girafa ieșind din corabia lui Noe!


Kristina Scharmacher-Schreiber (cu textul) și Christine Faust (cu imaginea) în Mica girafă - acasă, în savană au reușit foarte bine să ne aducă această girafă aproape - atât de aproape! Încât m-am întrebat, măi, unde a fost girafa până acum de m-am gândit atât de rar la ea?! Girafa din savana africană!

Die kleine Giraffe - Zu Hause in der Savanne (Mica girafă - acasă, în savanăa apărut în Germania anul trecut pe vremea aceasta, iar acum, la un an de atunci, o avem în limba română tradusă de Marilena Iovu pentru Editura Univers Enciclopedic Gold, cu 32 de pagini.

Mica girafă - acasă, în savană urmărește diafilmic viața unei girafe de la naștere până către maturitate. În tot acest proces, Kristina Scharmacher-Schreiber apelează foarte rar și discret la ficțiune, preferând să spună o poveste non-fiction, pe limba copiilor (și deci a tuturor!). Mi-a plăcut tare maniera pe care a ales-o tânăra și deja populara scriitoare de limbă germană ca, pe nesimțite, să ne ducă departe de casă, în lumea girafelor, în savană. Iar această lume este aici, în această carte, descrisă și ilustrată atât de accesibil! După ce inchizi cartea ai impresia că ai trăit și tu cândva alături de girafe, că înțelegi motivațiile comportamentului lor și că, da!, girafele sunt grozave. ( Da, am și rulat câteva documentare video de pe YouTube. :) )

Dar mica girafă, de fapt, ne poartă dincolo de lumea ei în lumea minunată și incredibilă a savanei de sub deșertul african. Flora și mai ales fauna sunt atent reprezentate, astfel încât pe lângă poveste am găsit și multă informație interesantă de la care am putut construi discuții plăcute. De altfel, ultimele două pagini din carte chiar prezintă enciclopedic câteva informații după modelul „știați că”.

Pentru că ne-a plăcut povestea girafei cel mai probabil vom urmări și celelalte povești de Kristina Scharmacher-Schreiber și ilustrate de Christine Faust dacă sau când acestea vor fi traduse în românește, povești din seria „zu hause” („acasă în...”) a căror personajul principal este elefantul, koala, ursul polar, urangutanul sau balena.

P.S.

Ne-am dat seama acum, la câteva zile după ce am citit Mica girafă, că am fi putut folosi pentru „documentare” o carte uimitoare pe care o avem de mai multă vreme în bibliotecă: Cutreierând Africa de Marcellus Beachy (Editura ICAM, 2023) - fotografiile autorului din Rezervația Națională Masia Mara din Kenya.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Steinhardt 111

Gaëtan Evrard – în limba română

Dietrich Bonhoeffer – în limba română